3eme College de Peristeriou

Categorie: Mobilitate Atena Creat: Miercuri, 24 Februarie 2016

   mobilitate atena

     În  perioada 31 ianuarie-6 februarie 2016 s-a desfăşurat la 3eme College de Peristeriou-Grecia a patra mobilitate din cadrul proiectului de parteneriat strategic între şcoli Au fil de nos cours d’eau, la care au participat elevii: Mariciuc Alexandru Paul, Onofrei Costel Ionuţ, Petreanu Diana, Romaniuc Paul însoţiţi de profesorii Mandache Carmen Iulia-coordonator proiect şi Ioniţă Irina-responsabil activitate Spot publicitar şi membru al echipei de proiect.

    Timp de o săptămână delegaţia Colegiului Tehnic Gheorghe Asachi a participat la ateliere de lucru comune-elevi şi profesori, dar şi separate, în cadrul cărora au fost dezvoltate competenţe lingvistice, digitale, interpersonale, culturale.
    Prima zi a debutat cu o ceremonie de deschidere în cadrul căreia a fost prezentat un scurt program artistic cuprinzând dansuri şi melodii tradiţionale. Directorul instituţiei şi coordonatorul grec ne-au urat bun venit, apoi ne-au prezentat şcoala. A urmat primul atelier de lucru separat, profesorii au prezentat stadiul de realizare al activităţilor ce vor fi finalizate în acest an şcolar, cât şi strategia pentru celelalte activităţi, elevii au participat la două ateliere practice : confecţionarea de statuete şi fabricarea de săpun şi pomadă după o reţetă veche. După  prânz a urmat o activitate comună: Vânătoarea comorilor, în cadrul căreia am descoperit centrul vechi al Atenei. S-au format patru echipe a câte două ţări, am primit câte un formular cu informaţii, unul cu întrebări la care trebuia să răspundem. Alături de noi a fost un membru al organizaţiei DRO care ne-a servit drept ghid. Am observat arhitectura specifică, ne-am costumat în veşminte aparţinând perioadelor dorică şi ionică, am reprodus cu ajutorul unui şablon diferite tipuri de amfore, am învăţat celebrul dans grecesc sirtaki, toate acestea făcând parte din activitatea 09 Du monde classique au monde actuel.La final elevii au primit diplome, iar echipa câştigătoare a fost cea din Spania.
    A doua zi a fost la fel de încărcată în activităţi. În cursul dimineţii am plecat spre regiunea Vravronia, un spaţiu protejat, aflat de-a lungul râului Erasinos, unde cu ajutorul membrilor organizaţiei Ornithologiki am observat flora şi fauna specifice (am avut pliante şi binocluri), am observat delta râului Erasinos. Am participat şi la un joc didactic: Cutia Vravroniei,ca sarcină de lucru a trebuit sa identificăm 14 elemente din flora şi faună în timp de douăzeci de minute. Aşadar am căutat : o plantă, o pană, o frunză, un aliment început, o cochilie de melc, o scoică,un obiect ce nu ar trebui să fie acolo, etc. Am vizitat apoi templul zeiţei Artemis, după care ne-am continuat drumul spre Marathon, locul unde se află lacul de acumulare ce asigură sursa de apă potabilă a Atenei. Activităţile desfăşurate ne-au permis completarea albumului foto (O6) şi informaţii despre agricultura şi industria cursului de apă (0 13).
    Miercuri, a treia zi am pornit spre situl arheologic Delphi, am făcut o scurtă oprire în oraşul Levadia unde am observat morile de apă de pe  râul Erkyna, (activitatea O13) , apoi am ajuns până la celebrul teatru în aer liber, o altă mărturie a vechii civilizaţii elene.  In drumul spre Delphi am admirat culmile înzăpezite ale muntelui Parnas, la poalele căruia se afla situl arheologic Delphi şi muzeul. Si aici elevii au avut o fişă de lucru pe care au completat-o cu informaţiile obţinute după vizitarea sitului şi a muzeului.
    Joi a fost o zi specială, deosebită, deoarece dimineaţa am participat la o activitate comună, în care fiecare delegaţie-elevi  a prezentat câte două PPT uri. Elevii din România au prezentat Catalogue des ponts şi Idées pour l album photos (activităţile O11 şi O6). Apoi ne-am deplasat la teatrul Xylotehnia, unde elevii greci au prezentat piesa La riviere s’est mise en colere, tehnica fiind teatrul negru. Intrucât la Atena era o zi de proteste, activitatea la şcoală s-a încheiat, elevii s-au întors în familie, profesorii la hotel, unde am desfăşurat o şedinţă de lucru într-un spaţiu din hol. Activitatea a fost o continuare a atelierului de lucru din prima zi.
    Ultima zi din cadrul mobilităţii a fost dedicată tot unui atelier de lucru ce viza activitatea 09 Du monde classique au monde actuel început dimineaţa devreme cu o plimbare pe jos până pe Acropole, cu vizitarea ruinelor Parthenonului şi a muzeului Acropole din apropiere. In interiorul muzeului elevii au identificat elemente de arhitectura specifice perioadelor Antichitatii, au observat particularitatile vestimentare din diverse perioade. La final fişele de lucru au fost predate profesorilor greci pentru evaluare. Seara  ne-am reunit la şcoală pentru ceremonia de închidere şi înmânarea certificatelor.
    Cele cinci zile petrecute la 3eme College de Peristeriou au oferit ocazia tuturor delegaţiilor de a–şi ameliora competenţele de comunicare în engleză, franceză, de învăţare a unor cuvinte în limba greacă, de fixare a cunoştinţelor de istorie antică, de socializare, de legarea a noi prietenii.
    Programul variat propus de organizator a avut ca rezultat acumularea de informaţii utile în finalizarea activităţilor proiectului, contribuind şi la dezvoltarea personală şi profesională a tuturor participanţilor.

    Profesori:
Mandache Carmen Iulia
Ioniţă Irina

 

Accesări: 575